רוצה הכנה למבחני מיון לעבודה?

דרכים להתמודדות עם חרדה

חרדה כרגש לגיטימי

באופן מובן לחלוטין, מבחני מיון עלולים לעורר חרדה רבה. המבחנים השונים שתעברו עשויים לקבוע האם תתקבלו למשרה בה אתם מעוניינים או לא, וחוות הדעת על אודותיכם תועבר למעסיקים השונים. המשקל הגדול שאנו מעניקים ליום מיונים זה מגדיל את החרדה שאנו חשים מולו.

באופן כמעט אירוני, חרדה, ובפרט כזו מופיעה בעוצמה גדולה (בניגוד להתרגשות מתונה אשר עשויה דווקא לשפר את הביצועים שלנו), עלולה לפגוע בתפקוד שלנו, ובכך למעשה להביא לידי מימוש את כל אשר חששנו מפניו. על כן, אנו ממליצים לקרוא את המדריך הקצר המופיע כאן אשר יאפשר לכם לרכוש מספר כלים בסיסיים להתמודדות עם חרדה.
עדיין לא רכשת הכנה למבחני מיון?
בחר מה שמתאים לך וצא לדרך... :)

ידע הוא כוח

הביטוי "ידע הוא כוח" הוא נכון וחשוב מאוד בהקשר של מבחני המיון לעבודה. חלק ניכר מהחרדה נובע מהעובדה שמועמדים רבים מגיעים לימי המיונים כשאינם יודעים מה מצפה להם, אילו מבחנים הם עתידים לעבור או אפילו כמה זמן יימשך האבחון שיעברו. ידע בדבר המבחנים הפסיכוטכניים והאישיותיים, כמו גם ידע בנושאים מנהליים כמו סדר היום או דברים שכדאי להביא עמנו עשוי להחזיר לנו את תחושת השליטה בתוך ענן העמימות האופף אותנו.

בהקשר זה, חומרי ההכנה של ניב רווח הכנה למבחני מיון מקנים לרוכשיהם לא רק ידע בדבר סוגי המבחנים ומהלך יום המיונים, אלא גם מאפשרים להם לתרגל בעצמם את סוגי המבחנים השונים, ובכך להגיע מוכנים יותר ליום המיונים, הן מבחינה טכנית והן מבחינה מנטאלית.

שינוי דפוסי חשיבה

כדי להתמודד עם המבחנים השונים, כדאי לנסות ולסגל דפוסי חשיבה חדשים. נסו לפרק מחשבות שאין מאחוריהן בסיס רציונאלי, ובפרט כאלה התולות את כל המשך חייכם ביום המיונים הקרב ובא. כמו כן, יש לנסות לאזן את התמונה הפסימית שיצרתם באמצעות מחשבות חיוביות, ולהיאחז בהצלחות שהיו לכם בבחינות קודמות, באתגרים קודמים ולהיזכר במקומות ובזמנים בהם הצלחתם על מנת לשאוב מהם ביטחון. לעתים מנחם גם לשנן לעצמנו ש"צרת רבים חצי נחמה" -  זכרו שבדיוק כפי שאתם בלחץ, כך גם שאר הנבחנים.

כדאי לדעת שקבלתכם לעבודה אינה תלויה רק במבחן אחד, ולעתים אף לא ביום המיונים כולו אלא בגורמים נוספים כמו נתוני הרקע שלכם, ניסיונכם, הישגיכם ועוד. בנוסף, כדאי תמיד לזכור שגם אם לא תצליחו ביום המיונים הנוכחי – תמיד יהיו משרות נוספות, הצעות עבודה חדשות והזדמנויות אחרות שיצוצו. כפי שאמרו גדולים וחכמים – כשנסגרת דלת אחת נפתחת אחרת.
מדוע אלפי לקוחות כבר בחרו בערכות התרגול של ניב רווח?
תרגילים רבים ומגוונים
רמת התאמה גבוהה לבחינה
מערכת תרגול ידידותית למשתמש
אפשרות לאפס ולתרגל שוב כמה שרוצים
הסברים ברורים ומפורטים לכל הנושאים
שירות לקוחות מקסים, יעיל והוגן

שיתוף אחרים ברגשותיכם

אסטרטגית התמודדות נוספת עם החרדה מפני ימי המיון השונים היא שיתוף, כשהמטרה היא לא רק לפרוק, אלא גם לקבל עצות של ממש.

שתפו גם אנשים קרובים לכם ברגשותיכם, ואם מתאפשר לכם, שתפו גם אנשים מנוסים מהתחום, ונסו להישען על ניסיונם בדבר אסטרטגיות תפקוד בזמן המבחנים ולפניהם.

פעילות גופנית

מחקרים אשר בחנו את הקשר בין פעילות גופנית לתפקוד קוגניטיבי מצאו כי פעילות גופנית תורמת לשיפור הזיכרון, הריכוז ורמת הערנות. פעילות גופנית, על סוגיה השונים, משפרת את יכולת שאיבת הדם של הלב, ואת כמויות החמצן המגיעות אל המוח. חמצן זה הכרחי לשם פתרון יעיל של בעיות ומגביר את יכולות הזיכרון של האדם. על כן, פעילות גופנית עשויה לתרום לביצועים ולשיפור היכולות וכושר הריכוז שלנו בזמן הלמידה כמו גם לתפקוד שלנו בזמן המבחנים עצמם. מחקרים מעידים על כך שגם שיפור קל בכושר הגופני, בכל גיל, עשוי לסייע לשיפור במבחנים קוגניטיביים ומנטאליים. גם אם תיתקלו בקושי בתחילת הפעילות הגופנית, חשוב להמשיך ולהתמיד, על מנת לאפשר לגופנו להתרגל לכך.

בפן הרגשי-מנטאלי, פעילות גופנית גורמת לגופנו לשחרר חומרים בעלי השפעה הדומה לזו של מורפין, אשר משפיעים לחיוב על הרגשתנו ומפחיתים רגשות לחץ, חרדה או דיכאון.  מעבר לכך, פעילות גופנית תורמת לתחושת המסוגלות העצמית שלנו, דבר התורם, בתורו, לאמונה ביכולתנו להצליח במטלות הניצבות בפנינו. חשוב לדעת כי לא כל פעילות גופנית מתאימה לכל אחד. אם אינכם נוהגים להתעמל, הקפידו על פעילות גופנית קצרה, אפילו כזו של חצי שעה ביום, כזו שתתאים לכושרכם הגופני ותתאים לאורח חייכם. כך למשל, תוכלו לקבוע עם חברים להליכה בחוף הים, להתאמן בכפיפות בטן או לעשות תרגילי אירובי קלים. העדיפו טיפוס רגלי במדרגות על פני מעלית, השתדלו לקום מהשולחן מדי פעם ולהימתח, או מצאו לעצמכם חוג קליל אשר יאפשר לכם להתרכז ולהניח בצד את הלחצים והמחשבות.
נשמח שתצטרפו גם אתם לאלפי הלקוחות שבחרו בערכות ההכנה מבית ניב רווח!‬
קליק ונתקשר

דמיון מודרך, יוגה ומדיטציה

נסו לעשות גם דברים שעושים לכם טוב, ולא להיות מושקעים כל כולכם בלמידה או במחשבות לקראת יום המיונים. אפשרות אחת היא להירשם לחוגי יוגה או מדיטציה, בניסיון להרפות את המחשבות השליליות ולהתרכז בטוב ובחיובי.

אפשרות נוספת היא להשתמש בדמיון מודרך, טכניקה אשר משפיעה על הרגשות שלנו באמצעות מחשבות חיוביות ונעימות. כך לדוגמה, תוכלו לדמיין שוב ושוב ברגעי לחץ כיצד אתם שוכבים על חוף הים הזהוב, מאזינים לציוץ הציפורים ונהנים מטיפות המים הניתזות על פניכם. מחקרים רבים הראו שתרגול של טכניקה זו מניב תוצאות חיוביות ותורם לרגיעה ולהפחתת חרדה.
רוצה הכנה למבחני מיון לעבודה?
2017 © כל הזכויות שמורות לחברת ניב רווח פסיכומטרי בע"מ | +Niv Revah | בניית אתריםבניית אתרים