רוצה הכנה למבחני מיון לעבודה?

מדוע חשוב להתכונן למבחני מיון לעבודה

לשם מה קיימים מבחני מיון?

תהליך מיונים ארוך ומורכב עשוי להעיב על דורשי עבודה או עובדים המתמיינים לאיוש משרות בכירות. לעתים מועמדים מסוימים רואים עצמם מתאימים למשרות רבות אך חוששים מיום מיונים, מרכז הערכה, דינאמיקה קבוצתית ושלל כלי מיון נוספים. ישנם כאלה שבטוחים ביכולתם להשתלב במשרות מבוקשות ולהצליח בהן, לולא היו חייבים לעבור את תהליכי המיון הרבים בדרך למשרה המבוקשת.

ראשית, חשוב לזכור שתהליכי המיון אינם מיותרים כלל וכלל, ויש בכוחם לאמוד את מידת השתלבותו והצלחתו של המועמד בארגון המגייס. דבר נוסף, לארגונים גדולים הרבה יותר נוח ומשתלם להשתמש בתהליכי המיון הללו, בין אם בעזרת שירותיהם של מכוני מיון שונים ובין אם באמצעות מבדקי התאמה פנים-ארגוניים. לדוגמה, שימוש במבחן אישיות דוגמת דינאמיקה קבוצתית מאפשר למאבחנים להעריך את היכולות הבינאישיות של עשרות מועמדים באמצעות מפגש אחד הנמשך כשעתיים-שלוש.

נוסף על כך, מבחני מיון נועדו לבחון יכולות פסיכוטכניות ומקצועיות, כדי להימנע מגיוס עובד שאינו מתאים מבחינה מקצועית. לכן מועמדים נדרשים לעבור מבדקי התאמה מקצועיים אשר לעתים מותאמים למשרות מסוימות. כך למשל, מבחני מיון לתפקידים בבנק עשויים להכיל יותר שאלות כמותיות, ובמבחני האישיות המועמדים נדרשים להציג תכונות כגון סדר, דיוק והקפדה על פרטים.
עדיין לא רכשת הכנה למבחני מיון?
בחר מה שמתאים לך וצא לדרך... :)

חשיבות התרגול לפני מבחני מיון

החשש מפני מבחני מיון ומרכזי הערכה מובן מאליו, ועיקר החשש הוא שיהיה קשה להראות את כישורינו האישיים בסיטואציות כגון אלה המתרחשות בימי מיון שונים. הכנה למבחני מיון נועדה, ראשית, להפחית את הלחץ ואת החשש מהלא נודע. הכרת תהליכי המיון השונים והמבחנים הכרוכים בהם עוזרת לכל מועמד להבליט את תכונות האופי הייחודיות לו ואת כישוריו המקצועיים.

הכנה למבחני אישיות:
חשוב מאוד לדעת אילו תכונות אופי נדרשות לאיוש המשרה בה אנו חושקים, לדוגמה, מועמדים אשר אינם מודעים לכך שהם מתבקשים להראות את יכולת הדיוק או יכולת העמידה בזמנים שלהם בעת מיון למשרות ביצועיות, עשויים "להתפספס" ע"י המאבחנים ובכך להיכשל, שלא בצדק, במבחני הקבלה.

הכנה למבחנים הפסיכוטכניים:
ישנן שאלות במבחנים הפסיכוטכניים אשר נראות מסובכות על אף שלמעשה הן ניתנות לפתירה בצורה קלה ומהירה. המפתח להצלחה הוא הכרת המבנה של השאלה ותרגול מספיק שלה. להלן שאלת היגיון בעלת מבנה נפוץ במבחני מיון לצורך הדגמה:

נתונות שתי טענות:
א. תלמידים תמיד יוצאים לבלות לפני בחינה חשובה.
ב. תלמידים שקדנים אינם יוצאים לבלות כלל.

דני תלמיד שקדן. לכן, לא ייתכן שהרגלי הבילוי של דני –
1. סותרים את שתי הטענות.
2. אינם סותרים אף אחת מהטענות.
3. סותרים את טענה א' ואינם סותרים את טענה ב'.
4. סותרים את טענה ב' ואינם סותרים את טענה א'.

השאלה הזו אינה מסובכת כפי שהיא אולי נראית, אך נבחנים אשר אינם מכירים את מבנה השאלה או שלא תרגלו שאלות בעלות מבנה מסוג זה, עשויים לטעות בה או להתעכב על השאלה יתר על המידה.

פתרון:
זוהי שאלת לוגיקה ולאחר הכרת מושגים בסיסיים בלוגיקה אשר ניתן למצוא בערכת ההכנה שלנו, ותרגול רב של שאלות מסוג זה, ניתן לפתור אותה בקלות.

דני הוא תלמיד שקדן, לכן הוא מקיים את התנאי בשתי הטענות. נותר לבדוק אילו טענות נסתרות כאשר דני מתנהג בצורה מסוימת.

תשובה 1. כדי לסתור את טענה א', דני צריך לא לצאת לבלות לפני בחינה חשובה. כדי לסתור את טענה ב', דני צריך לצאת לבלות מתישהו. אם דני יצא לבלות ביום שאינו לפני בחינה חשובה, וביום שלפני בחינה חשובה הוא לא יצא לבלות, הוא סותר את שתי הטענות. המצב ייתכן ולכן התשובה אינה נכונה.

תשובה 2. כדי לא לסתור אף אחת מהטענות, דני צריך לצאת לבלות לפני כל בחינה חשובה (זו התוצאה של טענה א'), ומצד שני, לא לבלות כלל (זו התוצאה של טענה ב'). המצב לא ייתכן, ולכן זו התשובה הנכונה. לאחר שמצאנו את התשובה הנכונה, נוכל לסמן אותה.
התשובה הנכונה היא 2
רוצה הכנה למבחני מיון לעבודה?
2017 © כל הזכויות שמורות לחברת ניב רווח פסיכומטרי בע"מ | +Niv Revah | בניית אתריםבניית אתרים